Oracle heeft besloten om Ask te vervangen met Yahoo! in Java updates

Harold Dalma - -

Gedurende veel jaren werd Oracle verweten om cruciale Java updates te vullen met de Ask Werkbalk. Op deze manier kon de Ask zoekmachine dagelijks zijn aantal gebruikers verhogen. Als je nog nooit van bundelen gehoord hebt dan ben je een gelukkige persoon omdat je deze misleidende marketing techniek nog niet bent tegengekomen en je nog niet misleid werd tot het installeren van ongewenste toepassingen op je pc. Over de Ask werkbalk gesproken, gedurende vele jaren hebben zijn ontwerpers Oracle ondersteund om deze werkbalk standaard aan te vinken bij nieuwe installaties van JAVA en bij cruciale updates. Met als gevolg dat mensen die gewoonluke dit snel installeren door steeds maar op Volgende te klikken zeer waarschijnlijk de Askwerkbal aantroffen en merkten dat search.tb.ask.com ingesteld was als hun standaard zoekmachine. Mensen komen meer en meer in opstand tegen het bundelen en vragen om dit te verbieden, zeker als het gaat over zulk een legitiem en populaire software als Oracle zijn JavaPeople. In plaats van echter te stoppen met het aanhechten van software van derden vervangt Oracle Ask met Yahoo!

Dit werd woensdag meegedeeld op de jaarlijkse aandeelhouders vergadering. De CEO Marissa Mayer maakte melding van een nieuwe marketing strategie, die erop gericht is de Yahoo! zoekmachine terug op de markt te brengen. Jammer genoeg werden er niet veel details vrijgegeven en is het nog niet duidelijk hoeveel Yahoo Oracle gaat betalen voor de mogelijkheid om nieuwe gebruikers te krijgen. Het is echter een feit dat – Oracle begint met het promoten van de Yahoo! zoekmachine via Java installers en updates vanaf deze maand. Volgens experten is zelfs deze taktiek echter niet voldoende voor Yahoo! om de huidige grootmachten, inclusief Google en Bing te onttronen.

Beveiuligingsexperten streven naar het verbannen van bundelen, dit zal echter niet makkelijk zijn om te bereiken. Ze waarschuwen mensen dagelijks dat honderden potentieel ongewenste toepassingen, adwares, browser hijackers, en andere cyber dreigingen op de loer liggen met freeware, inclusief Java, Flash Player, Media Player, en andere populaire installers en updates. Men weet dat deze marketing strategie meestal gebruikt wordt voor het verspreiden van Delta-homes.com [Delta-homes.com], Omiga Plus, [Omiga Plus], mystartsearch.com [mystartsearch.com], en gelijkaardige browser hijackers. Ondanks het feit dat criticasters luidkeels bundelen een ‘achterbakse’ en ‘verwerpelijke’ taktiek nomen lijkt het erop dat de ontwerpers van zoekmachines alles doen om meer geld te verdienen. Denk eraan of je nu een zoekmachine vrijwillig insteld of hij wordt tegen je wil in ingesteld als standaard, de ontwikkelaars hoe dan ook verdienen geld met reclame, gebruikers te traceren, hen gesponsorde sites te laten bezoeken en dergelijke activiteiten.

Als je dus je pc veilig wil houden en irritante aanpassingen aan he startpagina en standaard zoekmachine door zoekmachines zoals Ask, Yahoo en andere dubieuze toepassingen wil vermijden, moet je steeds voorzichtig zijn met het installeren van gratis software. Analyseer elke stap tot in het kleinste detail en verwijder vinkjes die beweren: “Stel Yahoo in als je startpagina en standaard zoekmachine op Chrome en Internet Explorer, plus krijg Yahoo als je nieuw tabblad op Chrome.” Als je natuurlijk graag Yahoo! of zelfs Ask gebruikt voor je zoekopdrachten staat dit je vrij. Echter, steeds je aangeboden wordt om apps te installeren via een andere freeware moet je dit als een waarschuwing beschouwen en de installatie afbreken. Dat is het advies van beveiligingsexperten die je willen helpen om je pc veilig te houden!

bron: http://www.2-spyware.com/post5156.html

Lees het in een andere taal


Bestanden
Software
Vergelijk
Net als ons op Facebook